وبسايت
 

اين افزونه بنا به جزئيات وب سايت شما، 3 نوع قابليت كش در اختيارتان ميگذارد كه ميتوانيد خودتان آنها را تنظيم كنيد. WP Super Cache هم يكي ديگر از بهترين افزونه هاي كش وردپرس است كه ميتوانيد آن را به شكل رايگان روي وب سايت خودتان نصب كنيد. به نظر شما اگر اين 2 هزار كاربر هر بار بخواهند صفحات سايت افزونه Wp Rocket را از سرور بارگيري كنند، چه فشاري به آن وارد ميشود؟ پاكسازي هميشگي URL ها : در اين باكس كليه URL هايي كه مي خواهيد هنگام آپديت پست و صفحه از حافظه پنهان پاك شوند را مشخص مي كنيد.
پس از فعال سازي گزينه هاي Minify CSS Files و Minify JavaScript Files دو باكس تحت عناوين Excluded CSS Files و Excluded JavaScript Files نمايش داده مي شود كه در آن مي توانيد URL فايل هايي از CSS و JS را كه نمي خواهيد فشرده سازي روي آنها انجام شود را وارد نماييد. در افزونه Wp Rocket منظور از Lazy Load يا لود تنبل آن است كه تا وقتي در صفحه وبسايت به ويديو يا تصوير مورد نظر اسكرول نكرده ايد ويدئو يا تصوير بارگزاري نميشود. همانطور كه از آمار هم پيداست، LiteSpeed Cache تا الان بيشتر از 1 ميليون دفعه نصب شده و به طور ميانگين امتياز 5 را دريافت كرده!
همينطور، الان كه در حال نوشتن اين مقاله هستم، 18 ساعت از آخرين بروزرساني پلاگين ميگذرد. اگر دنبال يك افزونه كش هستيد كه بتواند بدون نياز به دانش خاص كارتان را راه بيندازد، قطعا Cache Enabler انتخاب خوبي است چون اين پلاگين بسيار ساده طراحي شده و تنظيمات خاصي ندارد. در ادامه ميخواهم يك سري سوالات متداول در مورد كش وردپرس و افزونه هاي كش را پاسخ بدهم. در صورت عدم پاسخ متوقف شده و پيش بارگيري را انجام نميدهد. و اما پلاگين ها: افزونه Wp Rocket افزونه هاي كش وردپرس صفحات شما را در صفحات ايستا ذخيره كرده و اجازه ميدهند كاربران بدون نياز به اتصال به خود سرور و دانلود دوباره همه بخش هاي صفحه، وارد سايت شوند.
نه! اينجاست كه كش مرورگر فقط تصاوير و متن صفحه جديد را دانلود كرده و بخش هاي فوتر، سايدبار و هدر (بخش بالايي، كناري و پاييني) سايت كه در همه صفحات يكسان هستند را از فايل هايي كه قبلا دانلود كرده نشان تان ميدهد. 3 total cache يك پلاگين پيشرفته است كه قابليت هاي زيادي براي بهبود سرعت سايت افزونه Wp Rocket در اختيار شما قرار ميدهد. نكته جذاب اينجاست كه w3 total cache حتي در نسخه رايگان هم قابليت هاي بسيار زيادي در اختيارتان ميگذارد. نكته: به طور خلاصه به نظر من بهترين افزونه كش وردپرس، پلاگين w3 total cache است. طبق اطلاعاتي كه در صفحه خود افزونه در سايت وردپرس نوشته شده، Breeze يك افزونه رايگان، ساده و البته قدرتمند براي فعال سازي كش سايت است.
در مرحله بعدي بايد نوشته يا صفحاتي را كه مي خواهيد طرح بر روي آنها اعمال شود را انتخاب نماييد . نكته: بر اساس تغييرات اخير گوگل، گوگل تصميم بر حذف امتياز ستاره اي از نوشته از نوع مقاله گرفته است و اين افزونه نيز جهت مطابقت با تغييرات گوگل، در به روز رساني نسخه 1.3.2 فيلد امتياز ستاره اي را از اسكيماي مقاله حذف كرده است. Export settings: با استفاده از اين گزينه مي توانيد از تنظيماتي كه با هم در اين آموزش افزونه Wp Rocket اعمال كرديم يك نسخه خروجي تهيه كنيد تا در سايت ديگر و يا در زماني كه افزونه را غيرفعال كرديد و مجددا بعد از مدت زماني قصد استفاده مجدد از افزونه را داشتيد سريع پياه سازي كنيد. Never Cache URL(s : صفحاتي كه قصد داريد كش نشوند بايد url اون هارو در اين قسمت قرار بدين و هر url رو در يك خط قرار داده. WP Fastest Cache هم يكي از بهترين پلاگين هاي كش وردپرس است و خب اين موضوع را ميتوان از تعداد نصب 2 ميليون نفري و نمره 5 كامل متوجه شد!
البته شايد كار كردن با پنل كاربري آن كمي براي تان سخت باشد اما در هر حال تحمل اين سختي به قابليت هايي كه اين پلاگين به سايت اضافه ميكند، مي ارزد. بنابراين قابليتي كه افزونه موشك وردپرس در اختيار شما قرار خواهد داد اين است كه كه اين فواصل و ايرادات درون فايلها را برطرف كرده و افزونه Wp Rocket سايت با سرعت بهتري لود خواهد شد. همون طور كه در توضيحات بالا اشاره شد اين افزونه به شكل باورنكردني سرعت سايت شما افزايش خواهد داد و افزايش سرعت سايت يعني برتري و محبوبيت سايت نزد موتور جست و جويي مثل گوگل , پس سعي كنيد اولا به خاطر سرعت پايين سايت كاربران رو از دست نديد و گوگل را از خود نرانيد چرا كه بسيار روي اين امر حساس مي باشد. البته اين كه گفتيم ممكن است با فعال كردن برخي تنظيمات، قالب سايت شما به هم بريزد نيز بيشتر براي اين قسمت بود.

منبع:

https://brandworld.news/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87-wp-rocket-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-0-%D8%AA%D8%A7-100-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۸:۰۲ ] [ admin ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

وبسايت يك سايت آموزشي و خبري براي آموزش وردپرس و طراحي سايت مي باشد.
نويسندگان
مطالب تصادفی
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 4
دیروز : 26
افراد آنلاین : 1
همه : 1456
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب